Reebok je globální společnost se zaměřením na fitness produkty. Vznikla ve Velké Británii a mezi její nejvíce ikonické produkty patří tenisky, které jsou vhodné jak do fitka, tak na běžné nošení do města. Mimo jiné Reebok navrhuje, vyrábí a prodává také sportovní, běžecké a CrossFit sportovní oděvy. Značka je známá také díky svým spolupracím s jinými sportovními společnostmi, kluby a světovými celebritami, a to nejen z oblasti sportu, ale i hudebního a módního průmyslu.
Kde to celé začalo?
Značka Reebok vznikla v anglickém městečku Bolton v roce 1958. Založili ji bratři Joe a Jeff Foster, jejichž cílem bylo navázat na rodinnou tradici výroby atletické obuvi. Jejich otec Joseph William Foster založil společnost J.W.Foster již v roce 1895 a vyvinul jedny z prvních běžeckých tenisek. Ve výrobě běžeckých tenisek pokračovali v 60. a 70. letech. V roce 1979 společnost vystavovala na mezinárodním tenisovém veletrhu v Chicagu a právě zde Reebok objevil Paul Fireman, americký velkoobchodní prodejce, který od bratrů Fosterových získal výhradní práva na prodej zboží Reebok v Severní Americe.
Ikony značky Reebok
V průběhu let vzniklo mnoho ikonických modelů, které byly určeny výhradně na sport. Mezi nejznámější patří Nano, který patří mezi ty nejlepší tenisky vhodné na trénink. Běžecké modely Zig a Forever Floatride Energy poskytují svým nositelům kvalitní tlumení během pohybu. Ten nejznámější model na běžné nošení je jednoznačně Classic Leather a Club C. Ten druhý zmíněný byl populární především v 80. letech, avšak i v dnešní době je stále velmi trendy a žádaný. Kultovní design s množstvím technologických inovací nabízí například Instapump Fury.
Adidas + Reebok
V srpnu 2005 odkoupila značku Reebok společnost adidas. Tím se spojily dvě největší sportovní značky na trhu. Své činnosti však udržují a prezentují nadále odděleně. Kromě splacení akcií zaplatil adidas za Reebok 3,8 miliardy dolarů. Po této akvizici nahradil adidas společnost Reebok jako oficiálního dodavatele pro NBA.
Nejznámější spolupráce
Reebok je sportovní značka, která vyrábí boty a oblečení především pro běžce a atlety, proto mezi prvními hvězdami se kterými se rozhodla spolupracovat byli právě sportovci. Skvělým příkladem je například tenistka Venus Williams, basketbalista Shaquille O'Neal nebo tenista Michael Chang. Za zmínku stojí také spolupráce s kluby a asociacemi jako NBA, NFL, WNBA, CCM nebo s olympijskými týmy. Právě pro ně vyráběl Reebok sportovní dresy nebo chrániče. První tváří značky, kterou můžeme zařadit do kategorie „ne-sportovec“ byl rapper Jay-Z. Následovaly spolupráce se zpěváky nebo herci, například s 50 Centem, Scarlett Johansson, Arianou Grande nebo Gigi Hadid.
Branding a vývoj loga
Možná jste si všimli, že značka používá dvě loga. Logo Vector z roku 1992 společně s původním skriptem „Reebok“ v písmě Motter Tektura jako hlavní identitu značky. Druhým je logo červené Delty používané od roku 2013, které představuje tři pilíře pozitivní změny pro člověka, od mentální a fyzické, až po tu sociální. Delta měla být původně logem celé firmy a všech produktů, společnost se však rozhodla používat ji pouze na určitých fitness kolekcích. Zákazníci se totiž více ztotožňovali se starým logem Reebok, a z toho důvodu se některé kolekce vrátily k původnímu logu.
Adidas + Reebok
V srpnu 2005 odkoupila značku Reebok společnost adidas. Tím se spojily dvě největší sportovní značky na trhu. Své činnosti však udržují a prezentují nadále odděleně. Kromě splacení akcií zaplatil adidas za Reebok 3,8 miliardy dolarů. Po této akvizici nahradil adidas společnost Reebok jako oficiálního dodavatele pro NBA.